Vytvořit prostředí, ve kterém lidé rádi pracují, je náročné. No v Kauflandu vědí, že to jde. Známý řetězec klade důraz na kvalitní pracovní prostředí, které pravidelně modernizuje a vytváří vhodné podmínky pro své zaměstnance. Důvěra, otevřenost a odpovědnost jsou hnacími motory společnosti.
2 FOTOGRAFIE
ZDROJ KAUFLAND, PR
Spokojenost zákazníků – to je úkol či spíše cíl, který se snaží Kaufland naplňovat každý den. Aby se to řetězci dařilo, musí být spokojeni i jeho zaměstnanci. Praxe totiž potvrdila, že spokojený zaměstnanec je základem úspěchu každé firmy. Proto i v Kauflandu dělají vše pro to, aby lidem, kteří pro společnost pracují, vytvořili ty nejlepší podmínky pro práci i soukromý život. Vedle kvalitním pracovním prostředí, možnostech kariérního růstu, spravedlivém odměňování či atraktivních benefitech zaměstnanci zvlášť oceňují i lidský přístup zaměstnavatele a přátelský pracovní kolektiv. Firemní kultura Kauflandu je založena na otevřenosti, lidskosti a oboustranné komunikaci.
A že to nejsou jen prázdná slova, potvrdil potřetí i mezinárodní audit, jehož výsledkem je prestižní certifikát TOP Employer 2021 pro Kaufland na Slovensku.
Sektor obchodu je po průmyslu druhým největším zaměstnavatelem u nás a jeho potenciál stále roste. Ve společnosti aktuálně pracuje více než 7 500 lidí v 70 prodejnách po celém Slovensku. „Díky angažovanosti, pevné vůli a tímovosti patříme mezi vedoucí společnosti na Slovensku. Chceme být stále lepší, proto stavíme na zaměstnancích, kteří toto nadšení s námi sdílejí, „vysvětluje filozofii řetězce Karin Marková vedoucí oblasti lidské zdroje společnosti Kaufland Slovensko. Svým zaměstnancům společnost vedle jiných výhodách nabízí i příjemnou pracovní atmosféru a podporu dobrých vztahů na pracovišti, přitažlivým bonusem jsou pravidelné teambuldingů a sportovní i kulturní akce pro pracující i jejich rodiny.
Praxe potvrdila, že spokojený zaměstnanec je základem úspěchu každé firmy.
Praxe potvrdila, že spokojený zaměstnanec je základem úspěchu každé firmy.
ZDROJ KAUFLAND, PR
Pomáhají mamina po mateřské
Výkon, dynamika a férovost – na těchto hodnotách staví řetězec a právě tyto hodnoty slouží jako hnací motor k lepším výsledkům. Úspěch Kauflandu je založen na výkonu, který vyžaduje činy, cílevědomost, odvahu a zaujetí pracovníků. A to platí jak pro jednotlivce, tak i pro celý tým lidí. „Různorodost je pro nás klíčem k úspěchu,“ říká K. Marková. Řetězec podporuje tvůrčího ducha a dává svým zaměstnancům možnost seberealizace.
Vytvořit vhodné pracovní prostředí pro každého zaměstnance se může zdát skutečně tvrdým oříškem. V Kauflandu je to však realita. Potvrzuje to i Marie Červenková, která se po mateřské dovolené vrátila na pozici vedoucí prodejny. K návratu do pracovního koloběhu jí pomohla pravidelná komunikace s kolegy a vedením v době, kdy byla doma. „Můj nadřízený mi nabídl možnost adaptačního období a také mi vyšel vstříc v úpravě pracovní doby tak, abychom spolu s manželem věděli zajistit péči o syna,“ říká M. Červenková.
Jako zodpovědný a férový zaměstnavatel Kaufland vytváří stejné podmínky pro všechny zaměstnance bez ohledu na jejich sociální zázemí, přesvědčení, původ, pohlaví, sexuální orientaci nebo věk. S cílem podpořit rozmanitost garantuje zaměstnancům rovné příležitosti, stejné možnosti kariérního růstu a osobního rozvoje a pracovní podmínky, které všem stejně umožňují harmonicky sladit svůj pracovní a soukromý život.
Jeden za všechny, všichni za jednoho
Jednotlivec, skupina či celý tým. Bez ohledu na hranice týmů a pracovního zařazení v řetězci všichni táhnou za jeden provaz. V jedné prodejně na Slovensku pracuje 60 až 120 lidí. Zvládnout komunikaci s desítkami lidí není zcela jednoduché, ale v Kauflandu to funguje. Komunikace mezi zaměstnancem a nadřízeným je jednoduchá, přímá, oboustranná a ke konfliktům přistupují vždy konstruktivně. I zpětná vazba od zaměstnanců směrem k vedení je postavena na otevřenosti. „Firemní kultura se netvoří ze dne na den, tento proces zabere dlouhá léta. I Kaufland prošel různými fázemi, různými druhy firemní kultury. Její současná podoba je dílem všech lidí, kteří se na tomto příběhu podíleli, „dodává K. Marková.
Novinky jim usnadňují práci
Neustálé zlepšování pracovních podmínek a péče o zaměstnance i zákazníky patří k základním úkolům silného hráče na trhu. Skvělou novinkou, která chrání zdraví zaměstnanců při práci ve skladu a zároveň chrání i zboží při nakládce a přepravě, jsou speciální skládací palety. Jsou vlastní inovací Kauflandu, která výrazně usnadňuje manipulaci se zbožím. Díky této inovaci řetězec ušetří až 40 procent balící fólie, čímž se výrazně podepisuje i na ochraně životního prostředí. Nová plně automatizovaný linka v logistickém centru zase pomáhá zjednodušit a urychlit logistické procesy