Domů Móda Glam TRENDY - Po roce pandemie se mění nákupní chování

Glam TRENDY – Po roce pandemie se mění nákupní chování

-

Módní e-commerce zaznamenala za poslední rok mnoho změn v oblasti nákupního chování uživatelů. Dlouhodobý výzkum Fashion (Re) search módního vyhledávače Glam prozrazuje jako rok pandemie změnil návyky Slováků. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že online nakupování si mnozí vyzkoušeli a plánují využívat jeho výhody i po otevření kamenných provozů. Aktuálně jsou sezónní online nákupy nových módních kousků na letní dovolené.

Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
6 FOTOGRAFIÍ
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
ZDROJ DYNAMIC RELATIONS 2000 s.r.o.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.

+1 FOTOGRAFIA
Změny nákupního chování ovlivní návrat zákazníků do kamenných prodejen
Podle výsledků průzkumu módního vyhledávače GLAMI.sk, který spojuje nabídku předních internetových obchodů s módou na jedné platformě, se změny nákupního chování projevují i ​​při otevírání kamenných obchodů. Až 49% zákazníků předem avizovalo, že nečeká na otevření prodejen a nakupovat plánuje nadále online. Skoro polovina zákazníků v průzkumu uvádí, že se do znovuotevření prodejen nebojí vrátit a považuje je za bezpečné. Až 27% by se vrátilo iv případě vysokých počtů infikovaných. Naopak pouze 10% by počkalo na vlastní očkování a 9% dotázaných tvrdí, že se v prodejnách nebude cítit natolik bezpečně, aby v nich nakupovalo. Zbývajících 7% se plánuje vrátit až když bude možný nákup bez roušky / respirátorů a nebudou v obchodech davy.

Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
ZDROJ DYNAMIC RELATIONS 2000 s.r.o.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
ZDROJ DYNAMIC RELATIONS 2000 s.r.o.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit
Překvapením průzkumu je, že 34% Slováků změnilo velikost oblečení během pandemie. Většina však sáhne po menším konfekčním čísle. Takzvané pandemické kila, o nichž se hovoří v souvislosti se zákazem vycházení a nedostatečným pohybem, se týká pouze 10% Slováků. Zdá se, že trend na Slovensku byl opačný. Skoro čtvrtina respondentů uvedla, že potřebuje menší velikost oblečení a až 63% tvrdí, že nosí stejnou velikost jako před pandemií. Otázka financí je v souvislosti se spotřebitelským chováním při prodeji módy velmi významná. Až 65% Slováků se pokusilo ušetřit nějaké peníze při nákupech oblečení loni. Skoro polovina vyčkávala na slevy u svých oblíbených značek, 41% nakupovalo cenově dostupnější značky a 29% respondentů se pokusilo snížit počet zakoupených produktů.

Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
Slováci po pandemii nezměnily konfekční velikost, ale snažili se ušetřit.
ZDROJ DYNAMIC RELATIONS 2000 s.r.o.

Kamenné obchody vs online nákupy po pandemii
Zatímco kamenné obchody zažívali pokles, až 49% zákazníků nakupovalo online více módních produktů než rok předtím. „Mnoho lidí vyzkoušelo online nákupy v čase korony poprvé. Objevili jejich benefity a část z nich určitě zůstane výhodám online nakupování věrná nadále, „říká šéf glam, Tomáš Hodboď.

Mohlo by Vás zajímat

PR článek